marți, 18 februarie 2014

TFB8. Dimineți în Calbor

TFB8 este a opta tabără de fotografie organizată de Foto Union, care a avut loc în perioada 12- 16 februarie 2014 în Țara Făgărașului.
Eu am ajuns la reședința TFB8 din satul Calbor joi seara, în 13 februarie, dată la care am urmărit relaxată analiza fotografiilor făcute peste zi de ceilalți participanți. A doua zi, dis de dimineață, am început munca.

Diminețile în Calbor
În zori, iarba era înghețată, înțepa și scrâșnea. Am trecut pe la iepuri. Erau treji, dar se temeau de mine. Cei trei căței negri ai Pensiunii 249 dormeau.
Pașii m-au dus spre cimitir. Acolo soarele urcase o coamă de deal, întinzând pe cruci borangic auriu.
La poartă, pe un zid alb, cu spatele la stradă, stătea Lizaveta. Mânca o bucată de pâine.
„Lizaveta?”, m-am bucurat, „tocmai citesc o carte scrisă de-un rus, Dostoievski, și-un personaj are numele acesta. E un nume frumos. Era o femeie bună”. „Crimă și pedeapsă se numește”, am adăugat.
„Da”, mi-a răspuns pe-un ton îndoit, dar tolerant, ca atunci când vorbești cu cineva mai sărac cu duhul sau mai ciudat.
„Eu sunt Alina. Ce faceți?”
„Stau, că n-am unde sta, m-au dat afară c-a luat foc casa”.
„Cine v-a dat afară?”
„Omu` cu care stăteam.”
„Și ce faceți acum? Unde-ați dormit azi noapte?”
„La cineva.”
Intru în curte, Lizaveta vine și ea.
„E mic cimitirul.”
Ea zice: „E loc. Încap toți rămași”.
Pe străduțe nu-i nimeni. Case colorate pustii ascund delicat frumusețe. Mă întristează un dor de ceva nedefinit. Una poartă pe frunte un soare și-o cruce, alta zâmbește strâmb, cu un ochi plângând, din alta stă în picioare doar zidul albastru cu două ferestre cu geamuri curate.
Vraja e sfâșiată în centrul satului, vizavi de biserică, unde dintr-o poiată năvălesc cu lătratul ciobănești mioritici. Unul negru iese în stradă, mă strecor pe lângă el cu o privire fixă, alternând pe față, într-un ritm sălbatic, culorile rogvaiv.
În depărtare, o femeie se prelinge tăcut pe lângă magazinul sătesc, roz, cu steag, păzit de un cuib de barză.










Voi mai scrie și posta poze din tabără, cât de repede voi reuși, de la Templul Ursitelor, mânăstirea Brâncoveanu din Sâmbăta de Sus, herghelia de lipițani din Sâmbăta de Jos, de la vânătoare (înarmați cu aparate foto) și cetatea Făgăraș.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu