miercuri, 20 noiembrie 2013

Bună dimineața!

În fața blocului este un parc mic. Ziua e plin de copii, iar noaptea se aprinde sub tei un felinar.
Teii au desfrunzit. Pe crengile negre dorm ciori.
Cât timp aștept să se umfle cafeaua, mă uit pe fereastră.
Pe bancă, sub felinar, citește un om.
Este ora 5 dimineața, 20 noiembrie, șase grade, ceață. Vântul flutură frunzele de pe urmă.
Bărbatul cu șapcă citește un ziar. Stă relaxat, picior peste picior, privește din când în când înainte, gânditor.
Până să fie încuiat și codat, blocul nostru era căutat.
Are calorifere pe hol. E un bloc vechi.
Într-o dimineață, la ghena de la etajul 6, dormea un bărbat tânăr. Am dat peste el când am încercat să intru. Era îmbrăcat cu multe straturi de haine.
A doua noapte a dormit pe preșul vecinei. Când am plecat dimineața, foarte devreme, nu se trezise. Era strâns covrig în pufoaica lui. I-am lăsat un măr și o sticlă cu apă.
Până la urmă, vecinii s-au sesizat. Au încuiat blocul și au pus interfon.
Omul cu șapcă citește. Uneori își leagănă piciorul. Mă întreb dacă vreo știre l-a emoționat.
Ceața începe să se albească. E timpul să ne trezim.
Bună dimineața celor ce dorm, bună dimineața celor ce veghează!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu