vineri, 19 aprilie 2013

Pe drum

    Străduţele din cartier sunt umbroase, astfel că în zori pisicile se leagănă spre petele de lumină. Rămân o vreme în stradă, până îşi termină traversările sfidător de lente de pe un trotuar pe altul, spunându-le părerea mea cu privire la riscurile acestei activităţi inutile, consider, de vreme ce ambele trotuare au pete de lumină suficient de încăpătoare şi garduri, cutii poştale, hidranţi, pomi înfloriţi, condiţii practic identice.
    Cum ieşi la Caşin, eşti orbit de soare şi de albeaţa bisericii. Năucit de zarva maşinilor, traversezi şinele de tramvai spre Herăstrău.  
    După această încercare, lumea îşi trage iar sufletul, căci oameni buni au imaginat, au proiectat şi înălţat spre cer acolade mângâietoare care îşi schimbă culoarea şi forma după voia luminii şi-a umbrei. Intimidată de puritatea clădirii albe înconjurate de copacii înalţi, n-am îndrăznit niciodată să intru-n muzeul sportului, dar l-am fotografiat de atâtea ori că domnul care stă de pază ia o atitudine demnă de cum mă vede traversând.
    La trecerea Arcului se-aude deja bolboroseala stejarilor, iar la marginea  parcului, în capul zebrei, stau dimineaţa căţei aşteptându-şi prietenii. O dată m-am nimerit traversând împreună cu doamna pe care o aşteptau. Au venit până la jumătatea zebrei, printre maşini (verdele pentru pietoni este intermitent), gudurând şi scheunând, învârtindu-şi cozile să şi le rupă, nu alta, femeia a alergat, i-a certat: nu aveţi voie pe stradă! iar ei alergau fericiţi şi nepăsători în jurul plasei de fâş vişiniu în care-atârnau bunătăţi.
    La mijlocul parcului stă prăbuşit pe alee câinele obez. Îi vorbesc, îmi clipeşte. Mă îndrept spre metrou, dar mă opresc suprinsă, mă-ntorc. Am crezut ca s-a luat după mine, cu lăbuţele lui subţiri scrijelind pe asfalt sub greutatea de câine  dublu (poate chiar triplu), dar nu era decât o frunză uscată care se rostogolea cu vântul.

Un comentariu:

  1. ei, așa da! și epic și liric. e pe gustul meu, câinele obez din palat. you know...

    RăspundețiȘtergere